Profile

 

nagayama_new-1

 

 

■ Masaharu Nagayama (Professor)

 

 

Degree : Ph.D (Mathematical Science)

 

Research field : Applied mathematics

 

Keyword : Mathematical modeling, Reaction-Diffusion system, Pattern dynamics,
                Numerical simulation, Computer-assisted analysis

 

学位論文
・MS: Computer-assisted anaylsis of pattern dynamics in an exothermic reaction-diffusion system 
・Ph.D.: Nonannihilation dynamics in an exothermic reaction-diffusion system with mono-stable excitability

 

Personal Data
・Birthdate: 4th September 1968
・Blood type : A

 

When asked, former students once replied . . .
・What is he like as a professor?
・・"He is like kagami mochi–not what you would imagine of a university professor.He is also very caring, and more childlike than most children"
・・"On the outside, he is very charming . . . but not if he wakes up on the wrong side of the bed."

 

社会活動
2013年度 (11月7日)出張講義(札幌日本大学高等学校)国民との科学・技術対話事業
2013年度 (10月9日)出張講義(立命館慶祥高校)国民との科学・技術対話事業
2013年度 ひらめき☆ときめきサイエンス ー KAKENHI ー「リズムやパターンを生み出す化学反応」,講義
2011年度 ひらめき☆ときめきサイエンス ー KAKENHI ー「リズムやパターン形成の数理科学」,開催および講義
2011年度 公開シンポジウム「共生する数学」,開催,JST数学キャラバン共催
2010年度 JST数学キャラバン 第1回拡がりゆく数学 in 山形,講師
2010年度 ひらめき☆ときめきサイエンス ー KAKENHI ー,講師 
2010年度 JST数学塾 第2回「応用数学と物理学の協働」,開催および講義
2009年度 ひらめき☆ときめきサイエンス ー KAKENHI ー「身近な現象の実験と数理科学」,開催および講義

 

External funding
・Grant-in-Aid for Scientific Research, Challenging Exploratory Research, FY 2013 – 2014.
・Grant-in-Aid for Scientific Research, Science and Technology Agency CREST, FY 2010 – 2015.
・Grant-in-Aid for Scientific Research, Challenging Exploratory Research, FY 2010 – 2011. 
・Grant-in-Aid for Scientific Research (B), FY 2009 – 2012.
・Grant-in-Aid for Scientific Research, Science and Technology Agency PRESTO, FY 2007 – 2010. 
・Grant-in-Aid for Scientific Research, Challenging Exploratory Research, FY 2007 – 2009. 
・Grant-in-Aid for Young Scientists (A), FY 2006 – 2008.
・Grant-in-Aid for Young Scientists (B), FY 2004 – 2005. 
・Grant-in-Aid for Young Scientists (B), FY 2002 – 2003. 
・Grant-in-Aid for Scientific Research (A), Encouragement of Scientists, FY 2000 – 2001.